Wednesday 14 September 2011

Volkswagen. Das Auto. Show 2011

Volkswagen Das Auto Show 2011 ini telah berlangsung pada 10-11 Sept 2011 di perkarangan Stadium Bukit Jalil. Masuk adalah percuma. Actually, pameran ni untuk mempamerkan kesemua model-model kereta Volkswagen, antaranya seperti: Polo, Polo GTI, Golf, Golf GTI, Scirocco, Eos, Passat CC, Tiguan, danTouareg.

Seminggu sebelum show ni, mmg kitorg excited sgt nak pergi, sbb ada org tu berangan nak pakai Passat atau GTI hehehe..
Passat


Golf GTI


Disebabkan tak sebertuah Redmummy yang dapat pergi sidang media Volkswagen Das Auto Show 2011 ni, kitorg decide nak pergi on the last day tu..


Masa sampai kt parking stadium Bukit Jalil, rasa macam lega sbb banyak parking and xnampak ramai orang. So, dok pikir mesti tak ramai yg datang ni..

Sebelum sampai entrance bergambar dulu..


Pameran tu dibuat kat tempat yang dipanggil The Dome. Besar sangat!


Berjalan punye berjalan, pikir kt mana entrance ni tak sampai2 pon. Jauh benor! Bila nampak je pintu masuk, tgk ramai sgt org dok beratur nak masuk.  Kena beratur? Terpinga2 la jugak kan..Then ada org buat announcement cakap, kat dalam tu dh ada dalam 2 ribu orang, and 1 seksyen tu boleh occupy dalam 300 orang je (tak tau ada berapa seksyen)..so kalau nak masuk diminta tunggu dalam masa 1-2 jam lagi! Kat dalam The Dome tu actually ada pertunjukkan kereta. Setiap model kereta akan berpusing2 mengelilingi penonton untuk tunjukkan kehebatan setiap model.

Tengokla punye la panjang barisan..(tgk arrow merah), so xjadila nak tunggu sbb bawak budak2 ni susah la nak berlama-lamaan.

Ammar dan Adam main2 la kejap kt situ sampai terputus tali merah tu!

Ammar confuse..kita nak buat ape ni mama?


Jomla balik tp dengan muka yang sangat kecewa tapi masih sempat nak bergambar kat logo Volkswagen tu.




Mungkin penganjur boleh pikirkan semula macam mana nak memudah pengunjung untuk datang dan masuk.
1)    Penganjur boleh adakan pertunjukkan live performance setiap kereta tu di penghujung pameran. Maknanya, orang boleh masuk tengok pameran dan diorang ada pilihan untuk terus stay nak tengok show atau balik. Kalau tak, jadilah macam kitorg yang tak dapat masuk langsung dan tak tahu ape yg berlaku dan ape yg ada kt dalam tu.

2)    Mungkin penganjur boleh adakan pameran sebegini dengan dikenakan bayaran atau menghadkan jumlah pengunjung.

Ini sekadar pandangan.



So, nak tahu info lanjut and nak tengok gambar2 masa pameran tu, terjah la blog Redmummy.



Thank you for reading this blog!



2 comments:

effasignature said...

..semoga impian tercapai nak miliki volkwagen tu..

Husna said...

thanks fizah hehehe..