Tuesday 16 October 2012

Teruskan berlari.....


Dah lama saya tak jogging, tak berlari dan tak buat exercise. Bila berat bertambah balik lepas habis raya haritu dah berazam dah nak continue jogging. Ahad lepas, malam tu saya dah tekad walau apa pun saya nak jugak jogging.


Pagi semalam keluar rumah dari Pajam hujan lebat jugak, sampai BTHO mcm dah ok sket, tapi sampai depan PPUKM hujan renyai2 lagi. Cakap dengan husband saya nak jogging jugak tepi stadium kat tasik permaisuri tu. Bila park kat tepi stadium dah ada 3-4 orang runners yang lari kat situ, dan a group of aunties yang nak senam aerobic kat situ.



Saya pun warm up then lari kat tepi2 stadium tu. Nampak mcm tak hujan je saya pun terus turun and  pusing satu pusingan tasik tu. Tapi half way tu hujan lebat sket tapi takdela basah kuyup pun.. ada beberapa org gak yang jogging sekali. Siap bawak payung sambil jogging hehehe… effort tu..


Seronok jugak lari dalam hujan..dah lama tak main hujan kan. Masa berlari biasanya saya selalu berangan, macam-macam…tu yang kadang-kadang tak terasa sangat yang kita dah lari jauh. Pastu nyanyi lagu Sudirman..'hujan yang turun bagaikan mutiara...uhuk uhuk..kang hujan makin lebat pulak kihkihkih....






Bukti saya lari semalam. Tak tipu tau..
Jarak: 2.58km
Tempoh: 21.08 minit (lambat giller..!!)
Average Speed: 7.32 km/h
Tempat: Tasik Permaisuri, Cheras
Application: MyTrack




 Rindu nak kumpul medal finisher lagi. Dah lama tak join larian, duduk Pajam ni dah susah nak pergi, maybe kalau area Putrajaya boleh diusahakan lagi, cuma nk kena cari org jagakan anak-anak sebab biasa event pada hari ahad. Bulan September dan Oktober ni banyak event larian best-best yang tak dapat join. Cerita larian yang lepas boleh tengok kat sinidan sini.



Jom berlari…



Thank you for reading this blog!





No comments: