Friday 22 June 2012

TEAM MALAYSIA FAN RUN 2012: HARIMAU MENGAUM DI KUALA LUMPUR

AUUUMMMMMMMMMMM…
Begitulah bunyi harimau mengaum kat Dataran Merdeka ahad lepas 17 Jun sempena Team Malaysia Fan Run 2012. Actually larian ni adalah tanda sokongan rakyat Malaysia untuk kontinjen Malaysia untuk ke sukan Olimpik di London Julai nanti. Saya suka-suka je join larian ni, sebab aim saya tahun ni kan nk hidup cara sihat hehehe, macam entry saya sebelum ni (klik sini).


Masa ni, peserta untuk larian 7km dah ready. Kitorang nyanyi lagu Gemuruh Suara tu ramai2. Ramai kan. Tapi saya tak tau exactly bilangan semua  yang hadir berapa, ada dalam 10ribu jugak kot. Ramai jugak atlet, bekas atlet dan jugak artis yang join, tp saya malas la nk pergi cari2 diorang masa sesi 'meet the celebrities' tu.




Hehe..ni gambar saya kat facebook Team Malaysia, sempat pulak cameraman snap gambar saya tgh posing masa kawan saya nak ambik gambar.




Aktiviti-aktiviti yang disediakan masa hari tu..





Dapat pingat emas yeay! Hehe lari 3km je pun.. yang best nye towards the finishing line tu hujan, so mandi hujan la kitorang..mmg lencun.





Ni kak Bai, ex-officemate saya. (K.bai kenapa tidur??) Biasa kalau nak berlari ni saya mmg ajak dia sebab kitorg ni beginner. Member2 yang lain semua hebat2. Tapi untuk larian ni diorg takde sbb pergi wedding salah seorng member marathon jugak kat Pahang. K.Bai ni jugak seorang blogger. kat blog dia bnyak cerita pasal travelling. So, sape2 nk melancong check it out la blog k.Bai http://caagin.blogspot.com/.




Sebelum nak balik tu, saya posing dengan Upin. Gambar ni sebenarnye untuk anak-anak saya Ammar dan Adam (cover line hehehe). Diorang kalau tengok Upin Ipin dari pagi ke malam pun boleh. Anak-anak saya ni la Upin dan Ipin saya. Penghibur dan penyejuk mata..




Best sebenarnya bila join larian ni, badan pun sihat. Kalau betul-betul nak masuk marathon kena buat training. Barula tak semput. Tapi boleh je nk berjalan tak nak lari tapi lambat la sampai. Daripada korang stress tgk orang lain lari potong korang, baik korang lari. 3-4 hari dalam seminggu biasanya saya akan jogging. Badan sihat, maintain stamina, fit dan boleh kurus. Chaiyokkkk.. Jom hidup secara sihat!





Untuk further marathon event, boleh cekidaut kat sini:

Mungkin korang boleh try yang ni untuk test power korang hehehe..lari 3km dah ok untuk beginner





What? Olympic Day Fun Run/ Larian Hari Olimpik 2012

Where? Dataran Merdeka KL

Who? Organized by Majlis Olimpik Malaysia & McDonald

When? 8 July 2012 (Sunday), 7:30a.m

Why? To celebrate the spirit of Olympic!

How far? 7km, 5km, 3km

How? To Download registration form, click http://www.olympic.org.my/images/documents/2012_odr/odr2012_entry.pdf









Thank you for reading this blog!




4 comments:

bicara mak dara said...

wahhh besttttnyaaaa.. kaki mak dara injured masa mak dara wakil negeri perlis main netball dulu sampai skrg dah susah untuk bersukan..

Husna said...

wahhh wakil negeri perlis tu..hebat mak dara! takpe ada banyak lg sukan yg kita boleh join..saya pun gagahkan diri je ni..

BAHIYAH AMANI said...

Tq Husna, nanti kita g larik lagi yea...oooo lepas raya le

Husna said...

K. Bai,
Dah pindah Pajam nnti taktaula boleh join lagi ke tak dgn k.bai..xnak join ke yang mcdonalds/olimpik tu?