Friday 7 September 2012

SELAMAT HARI RAYA 2012

 
 

Alhamdulillah..dapat lagi sekali kita berhari raya pada tahun ni. Raya kan sebulan, jadi di penghujung Syawal yang indah ini saya mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin kepada semua pembaca blog ni. Lama jugak tak update blog kan, sebab sejak pindah ke Pajam ni takde access internet. So susah la kan.

Hari raya pertama di rumah mak mertua saya di Sg. Besi. Raya kedua baru balik kg saya di Perak. Walaupun takde baju baru untuk kami berdua, baju anak2 tetap ada. Bajet kan. Kami dahulukan hal-hal rumah, baju raya tahun2 lepas kan masih elok. Yang penting dapat berhari raya bersama2 keluarga.

 

Pesanan khidmat masyarakat saya:

 

Jagalah diri dan keluarga, yang memandu berhati-hati di jalan raya. Jaga akhlak dan adab ketika menziarah. Kawal anak-anak ketika di rumah orang, jangan biarkan anak- anak membuat sepah dan sampai ada yang pecah pasu dsbg. Anak-anak adalah cermin kepada ibu bapa. Tontonlah rancangan-rancangan yang berfaedah, bukan hiburan yang melalaikan dan juga merosakkan iman, kalau tak… buat penat je kejar lailatulqadar.







Disebabkan pagi raya saya tak bersama keluarga saya di kg, saya buat 2 kilo daging dendeng special dan kirim kat adik saya yang nak balik kg. Sebenarnye, ni tektik je supaya diorang kt kg sebut2 nama kitorg dan rasa ketiadaan kitorang muahahaaa..

 
 
ni di rumah mak mertua saya sehari sebelum raya..rebus ketupat. En husband demam masa ni tapi gigih..

 
One happy family..1 syawal
 
 
 
 

Penyejuk mata..Ammar Husayn and Adam Hariz. Alhamdulillah..kali ni pagi raya tak mengamuk dan sepanjang hari sangat ok..sebab diorang dah besar dah pandai menikmati suasana hari raya. Kalau dulu2..pagi2 nak mandi je dah start enjin..mulalah mood nak beraya mamanya tak best..

 
 
Caaaayang mama..
 
 

 
Caayangg abah…

 



On the way balik kg. Cozy kan tempat tidur diorang kat belakang. Selesa sangat..ada tilam, letak kain kat tingkap bg gelap dan tak lupa bantal busuk hehe.. Selesa untuk perjalanan jauh..lebih 5 jam sebab jem… hari raya kedua highway ke utara jem lagi. Abang Ammar naik keta baru 15 minit dah lelap..penat raya pertama asyik main je..kitorang turun beli makanan la, pegi toilet la..tp dia tak nak turun…nak tidur je.



 

Raya masih berbaki..so  selamat berhari raya. Saya percaya hujung2 raya masa Hari Malaysia nnti mesti byk open house dan jalan pun jem.. take care ok!

 

 

Thank you for reading this blog!

 

 
 
 


No comments: