Tuesday 27 March 2012

Sambil Shopping Boleh Baca Al-Quran dan Berzikir




Inilah gelagat anak-anak saya, Ammar dan Adam. Ingat tak kisah saya pada entry yg lepas mengenai Praktikal KursusMengajar Alquran Pada Bayi dan Kanak-Kanak? (klik untuk baca). Alhamdulillah..nampak perkembangan positif pasal anak-anak saya ni. Kat mana-mana, bibir mereka basah dengan ayat-ayat Alquran dan juga zikir. Kalau di rumah ni, sambil main, panjat sana panjat sini kadang-kadang terselit bacaan surah-surah pendek yang dihafal, bacaan dalam solat, dan zikir-zikir harian. Ini sekadar ingin berkongsi sebab anak-anak anda mungkin lebih hebat dari ini, Alhamdulillah.


Ni masa shopping kat Aeon Cheras Selatan ahad lepas, tengah tunggu abah pilih barang. Ammar baca Surah Al-Ikhlas. Suka dengar qalqalah kubra dia..sangat jelas!



Lama diorang kat dalam shopping trolley ni, Alhamdulillah tak mengamuk sebab kat tangan dah ada air dan makanan. Ammar dan Adam berzikir tanpa menghiraukan suasana bising dan orang lalu- lalang…





Insya Allah, semoga dengan berkat Al Quran, Allah lembutkan dan terangkan hati anak-anak saya untuk menerima segala jenis ilmu yang bermanfaat, dan memelihara mereka di dunia dan akhirat. Ameen.




 
Thank you for reading this blog!

3 comments:

iya said...

suke entry ni.Alhamdulillah kecik2 dh diajar...harap rmai lg ibu bapa begini ;)

Husna said...

Alhamdulillah..dan Insya Allah semoga usaha sy diberkati..hopefully ramai parents yg ambil langkah seawal usia bayi untuk mengajar AlQuran

Ruse Sulaiman said...

saya pun suka entri ni. suka sgt bila anak kecil2 lg dah pandai mengaji.