Thursday, 2 June 2016

DIY Dapur dan Mesin Basuh Mainan


Arissa..walaupun umur baru masuk 1tahun 4 bulan tapi dia dah tunjuk minat dan kesukaan dia. Contohnya, set dapur mainan kanak-kanak yang kat IKEA ni. Mula-mula dia tengok dari jauh, makin lama makin dekat dan terus melekat kat situ. Lama dia main kat situ. Saya tengok je gelagat dia tu. Tapi maknye menangis bila tengok harganya...mak aiiiii...



Tak apela Arissa, mama buatkan yang cantik punye ok. Korang pun mesti kagum tengok ni kuikuikui...

Bertungkus-lumus lah mamanye ni..akhirnya...taraaaa...

Mehla baca cerita Arissa ni..



Ok, hari ni kita masak ayam goreng ye puan-puan..eh...eh..tak sampai pulak nak ambil sudip..



Senang je rupenye memasak ni. Kacau kacau dan kacau haha..jaga2 ye api panas. Alamak sinki pulak dah penuh tu..mesti mama membebel jap lagi. Mama pesan sambil masak boleh kemas dan basuh sikit2. Aihhh...tak menang tangan rupanya. Sape cakap jadi surirumah senang huhuu



Sambil-sambil masak tu, kita multitasking ye..letak kain dalam mesin..tekan-tekan, (mesin basuh ni mama dengan Arissa yang buat)



Pastu, tutupla mesin tu..mesin auto kan..biarkan jela, takyah tunggu depan mesin tu mama pesan.



Sambil-sambil tunggu ayam masak, mesin basuh berhenti, kita baca buku dulu..tgk buku resepi ke..pernah nampak mama buat camni.


Menangis pulak baby ni..kena la dukung sambil masak hihii.. Mama pun selalu dukung saya kalau saya meragam haha.. Nak rasa sketla sedap tak..kot2 ada yang terkurang.
 
 

Tengah pujuk baby ni..tak nak duduk pulak. Susah la nak masak sambil dukung dia.



Tengah kemas la ni mama..tu baby dah tidur dah tu..(telungkup habis)
 
 
Inilah dapur saya, cantik kan mama buat untuk saya? - Arissa
 
 
 
 
Yang ni pula, mesin basuh pun mama yang buat. Cantik kan!
 
Terima kasih semua




3 comments:

Zie Azi said...

kreatif ye mama,harga dapur kat ikea tu bolh tikam2 dada.main kejp lepas tu fikir nak simpan mana pulak kan.
TAPI idea mama buat dapur sendiri sgt di puji.

Lady Di said...

rajinnye mama..

Irda Garmin said...

hardworking mama