Monday 1 August 2011

Ramadhan Kareem: Ahlan Ya Ramadhan

Alhamdulillah, Ramadhan datang lagi. Bulan yang dengan penuh rahmat dan keberkatan. Rasulullah SAW seringkali berdoa: “Ya..Allah, berkatilah kami dalam bulan Syaaban, dan (panjangkan umur kami) sehingga bertemu dengan Ramadhan.” Betapa besarnya rahmat Ilahi bilamana kita dipanjangkan umur sehingga bertemu dengan Ramadhan.

arnya rahmat Ilahi bilamana kita dipanjangkan umur sehingga bertemu dengan Ramadhan. Salam Ramadhan Buat mu sekeluarga….Ampun maaf dipinta sekiranya ada salah dan silap sepanjang perkenalan kita....selamat ulantahun baut anak

Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud: Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi.


Salam Ramadhan untuk semua kawan-kawan especially geng blogger dan pembaca serta seluruh umat Islam. Jadikan Ramadhan kali ini Ramadhan yang terbaik…




p/s Siapa tak puasa nanti tanpa alasan yang munasabah, jangan nak salahkan setan lagi, tapi salahkan perangai yang macam setan (Ammar corrected his 22 yrs old cousin: ‘Bukan setan, syaitan la)..



Thank you for reading this blog!





No comments: